google-firma

Google Moja Firma

Pod względem biznesowym, posiadanie konta w Google Moja Firma jest niezwykle ważne, zwłaszcza dla lokalnych biznesów. Konto to jest niezwykle ważne pod względem widoczności w mapach i wyszukiwarce. Jest kluczowe pod względem pozycjonowania lokalnego. Możemy pozyskać dużą bazę klientów bez konieczności przekazywania na to jakichkolwiek środków. Jak więc widać z posiadania wizytówki Google Moja Firma wynikają same korzyści. Ale jak to wygląda w praktyce.

Konto Google

Trzeba rozgraniczyć konto Google, a wizytówkę Google Moja Firma . Wizytówkę musimy przypisać do jakiegoś konta Google. Można przyporządkować do swojego istniejącego konta, jednak czasami może się to okazać problematyczne, ze względu na konieczność udostępnienia konta firmie od SEO. Dlatego warto utworzyć osobne konto dedykowane wyłącznie do obsługi naszej wizytówki.

Rejestracja wizytówki

Rejestrację przeprowadzamy na stronie: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Nazwa firmy

W pierwszym kroku wybieramy nazwę firmy, która będzie widoczna w wizytówce i w mapach Google. Warto dodać do nazwy opis świadczonej usługi co pomoże w pozycjonowaniu.

Mapy Google

Na tym etapie podajemy lokalizację naszej firmy. Jest to niezwykle ważne, ponieważ ten krok odpowiada za widoczność naszej firmy w Mapach Google.

Jeśli jednak nie mamy siedzimy firmy, którą mogą odwiedzać klienci, podajemy jedynie obszar działalności firmy co pozwoli wyszukiwać firmę lokalnie.

Dane kontaktowe

W końcowym etapie należy uzupełnić wszystkie dane kontaktowe. Wprowadzamy tutaj numer telefonu firmowego oraz adres strony internetowej. Bardzo ważne aby nie pominąć adresu www. Firma w internecie bez strony internetowej praktycznie nie istnieje. Jeśli chcesz lepiej poznać korzyści z posiadania własnej witryny zapraszam na www.rafalfilip.pl.

Weryfikacja

Weryfikacja naszej firmy polega na otrzymaniu listu z kodem weryfikacyjnym, który należy wpisać w profilu naszej wizytówki. List dostarczany jest pod wskazany adres w ciągu 15 dni przez pocztę. PO zweryfikowaniu nasz biznes zaczyna być w widoczny w wyszukiwarce i na mapach.

Funkcje po zalogowaniu

Po pomyślnym utworzeniu konta jesteśmy proszeni o podanie podstawowych informacji o firmie:

  • Wgranie logotypu firmy
  • Dodanie krótkiego opisu
  • Uzupełnienie godzin pracy
Wpisy

Mamy możliwość dodawania wpisów. Są one podzielone na cztery kategorie:

  • Nowości
  • Wydarzenia
  • Oferta
  • Produkt

Jeśli zależy nam na dobrym pozycjonowaniu i popularności naszej firmy warto regularnie dodawać świeże wpisy z nowościami i ofertami.

Opinie

Niezwykle istotna pozycja ze względu na wizerunek formy. Tutaj możemy podglądnąć opinie wystawione nam przez klientów oraz na nie reagować. Możemy np. podziękować klientowi na współpracę i pozytywną opinię lub ustosunkować się do negatywnych wpisów.

Zdjęcia

Tej zakładki tak naprawdę nie trzeba tłumaczyć. Jest bardzo ważna, gdyż wizualizuje klientowi nasz produkt czy usługę. Warto zadbać o zdjęcia dobrej jakości, gdyż podnosi to nasza wiarygodność i powoduje pozytywne odczucia o potencjalnych klientów.

Podsumowanie

Zdecydowanie zachęcam do założenia konta w Google Moja Firma. Jest to niezwykle istotny aspekt naszego istnienia w sieci. Wizytówka dostarcza potencjalnym klientom wszystkich informacji o naszej firmie, a do tego nic nasz to nie kosztuje. Wydaje się, że to rozwiązanie nie posiada żadnych minusów.

Możliwość komentowania została wyłączona.